خواص پک کامل حرز امام جواد (ع)
نوشته شده توسط : نقره جات

آداب استفاده از پک کامل حرز امام جواد (ع)

روحانی قیمتیی در تعریف طلسم همان چنین می گوید: تمزیج قوای عالیه فعاله با سافله منفعله طلسم است.
و علامه مجلسی در مورد ت أثیرسحر می گوید:
آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم گردید همین میباشد که برای طلسم یک نمونه ت أثیر آن نیز در برخی آن نیز در برخی از افراد و ابدان (ج بدن)هست شبیه ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی هنگام همراه داشتن همان حرز از گناهانی شبیه زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و یاری به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، حتم رحم، عاق والدین، ترک امر به مشهور و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن مذهب برای رسیدن به عالم، کفران نعمت، ریشخند، دروغگویی و …که سبب نازل گشتن بلا می گردد، بپرهیزید.
حرز شامل اسماء متبرکه هست و نباید بی وضو به آن دست بزنید. sharafonline
همراه بودن حرز در هنگام مستراح رفتن و هنگام جنابت ساختاری ندارد لیکن خانم های حائض و نفسا باید یا حرز را نبندند یا درون یک پوست چرمی بگذارند.
به حرز آب نرسد تا نیز نقره دیر تر سیاه گردد و نیز پوست آهو از حالت طبیعی خویش خارج نشود
هنگام نخستین بار بستن حرز توجه بفرمایید قمر در عقرب نباشد.


در حالتی که با داشتن همان حرز حادثه ای برایتان رخ داد بفهمید حادثه ای درشت تر در انتظار شما بوده می باشد که به عنایت خدا تبدیل به همین بلای کوچک تر گردیده میباشد. زمانی که می خواهید حرز ولیم جواد (ع) را بر بازو ببندید:
وضو بگیرید.
چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی بخوانید) بمذهب نمونه:
در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت وهله «آیه الکرسی »، هفت وهله آیه 18 سوره آل عمران مشهور به «شهدالله »، هفت وهله سوره شمس، هفت نوبت سوره لیل و هفت نوبت سوره توحید را بخوانید.
بعد از اتمام نمازتان حرز را بر بازوی راست خویش ببندید.
چنانچه حرز را برای کودک نابالغ گرفته اید، کسی را از طرف مالک حرز نائب نمایید تا نماز را به نیابت از آدمیزاد بخواند. می توان گفت که نیزه ائمه اطهار علیه السلام شامل احراز مخصوص خویش بودند. نکته قابل دقت اینجاست که در مذهب وهابیت که همان دسته از کارها را حرام میدانند بهره بردن و استفاده از دعای حرز حضرت جواد ع و یمانی امیر المومنین را بلامانع اظهار نموده اند ! درمنابع روایی شیعه، احراز گوناگونی از ائمه علیهم السلام نقل گشته می باشد؛ همچون حرز حضرت زهرا درود الله علیها، یمانی منسوب به امیرالمومنین (ع)، حضرت خدیجه درود الله علیها و … اما با دقت به معنی حرز ولیم جواد (ع) و خاصیت ها دعای حرز حضرت جواد (ع) همین حرز یکی از نامدار ترین احراز برای دفع بلا می باشد و مسلمانان می توانند از خواص دعای حرز حضرت جواد (ع) در همان امر بهره کافی ببرند.

 

خواص پک کامل حرز امام جواد 

در بین ادعیه و احراز معروف ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) میباشد.با دقت به متن حرز شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را اسم پیروزی از جمله:دور گشتن نگاه و زبان سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین،شیاطین، جنیان،غولان،حفظ از وسوسه گر و کینه و مکر، حفظ از آسیب و فساد و غرق گشتن و هلاکت و شکست خوردن، حفظ آبرو،حفظ از آدم کشی و انتقام و حتم گشتن، حفظ از مریضی وناخوشی وآزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش،حفظ از وسوسه،حفظ از نقصان در مذهب و معیشت در زندگی و...

سید بن طاووس دعای حرز ولیم جواد (ع) را در یکی از کتبیی خود نقل کرده می باشد و همینطور علامه مجلسی در جلد ۹۱ کتاب بحار الانوارش به آن اشاره کرده و آن را از سید بن طاووس نقل نموده می باشد. نگارش، خواندن و همراه داشتن همان حرز اثر زیادی دارد و خواندنش خیلی توصیه شده میباشد.

۱- روحانی بهاءالدینی توضیح نموده اند: آدمیزادی با نگینی ابعاد بزرگ بر سر انسانی می زد لیکن مشاهده کردم هیچ اتفاق خاصی برای وی نیفتاد زیرا که حرز ولیم جواد (ع) را به همراه خویش داشت.

۲- سید بن طاووس: در روایات آورده گشته می باشد که به عامل وجود همان دعا، مامون در نبردهایی که با روم داشت پیروز شد.

۳- سید بحرالعلوم می فرمایند: حرز ولیم جواد (علیه السلام) نامدار، معروف و مورد تایید است. ایشان رخصت قراردادن دعا در قابی از نقره را صادر می کند.

۴- آیت الله مجلسی فرموده اند: طلسم و طلسم به وسیله عوذات (دعاهای نقل گردیده از معصومین) و آیات قرآن و امید به خداوند باطل می گردد.

۵- حرز ولیم جواد از نظر آیت الله بهجت: به منجر جلوگیری از چشم خوردن و یا باطل گشتن طلسم و سحر معیت همین حرز اثر زیادی دارد.

۶- آیت الله خرازی فرموده اند: به یاد دارم که حتی از قبل از شورش انقلاب اسلامی دعای حرز ولیم جواد (ع) بین علما نامدار و شناخته گردیده بود.

ب)دفع چشم جراحت:
امام صادق (ع):«در حالتی که نبش قبر برای شما مقدور بود (و عامل مرگ ها را می دانستید)برای شما آشکار می شدکه منجر اکثرا مرگها چشم جراحت هست » وهمچنین از پیامبر اکرم (ص)نقل گردیده میباشد:«که چشم جراحت مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می دهد.»شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات همین حرزبرای دفع چشم جراحت تجربه گشته می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: